SÉMINAIRE LAPHIA : JEROME PIERREL "LIGHT AND LIFE : AN OUTLINE OF PHOTOSYNTHESIS RESEARCH" 11 JUIN 2015

11/06 : 13h15 - 14h15

Dans le cadre des séminaires du Cluster LAPHIA (IdEx Bordeaux), Jérôme Pierrel (université de Bordeaux, SPH) présentera ses travaux de recherche sur "Light and life : an outline of photosynthesis research".

Publié le mardi 26 mai 2015

Le séminaire LAPHIA aura lieu le jeudi 11 juin 2015 de 13h15 à 14h15 dans l'amphithéâtre de l'Institut d'Optique d'Aquitaine (tramway B - Arts et Métiers).

N’hésitez pas à diffuser l'information autour de vous.

Abstract :

This seminar will give an outline of the history of photosynthesis research. From the XVIIIth century, when the function of light and carbon dioxide became clear, to the XXth century, when several teams elucidated the chemical pathway of carbon fixation as well as the three-dimensional structure of a photosynthetic reaction centre, research became increasingly technically demanding. Telling the story of photosynthesis research brings together different topics: chemistry, physics, and even botany. Thus, the very nature of photosynthesis research raises questions about interdisciplinary research.